Menu Zavrieť

Riadenie energetických podnikov

Študijný odbor:Elektrotechnika
Študijný program:Elektroenergetika
Rozsah:2 P
Počet kreditov:6
Garantuje:prof. Ing. Roman Cimbala, PhD.
Prednáša:prof. Ing. Roman Cimbala, PhD.
Cvičí:
Podmieňujúce predmety:
Hodnotenie a ukončenie:klasifikovaný zápočet
Priebežné hodnotenie:Študent prospeje v PH a získa zápočet, keď splní podmienku získať min. 51% z 100%.
Záverečné hodnotenie:písomný test

Cieľ predmetu: Cieľom predmetu sú otázky týkajúce sa vzťahov k zákazníkovi a klientovi, osvojenie manažérskych zručností, postupov, teórií a pojmov, riadenie a využívanie zdrojov, základné marketingové koncepcie a praktiky, správne plánovanie a efektívnosť organizácie v oblasti elektrotechniky a elektroenergetiky.

Stručná osnova predmetu:

  • Manažment, vedenie a konflikt, hodnoty a zmeny
  • Pracovná motivácia, štýly a techniky vedenia.
  • Business Case.
  • Organizačná kultúra a meniaci sa charakter organizácie, rozmanitosť v organizáciách elektroenergetiky.
  • Finančný manažment v elektroenergetike.
  • Marketingové pojmy a postupy, marketing a predaj.
  • Tvorba marketingového plánu, segmentácia a liberalizácia trhu s elektrickou energiou.
  • Komunikácia a zaangažovanosť, faktory vonkajšieho prostredia.
  • Plánovanie a prognózovanie, riadenie vzťahu ku všetkým typom odberateľom elektrickej energie.
  • Krízový manažment v energetických podnikoch
  • Rizikový kapitál v energetických podnikoch

Časový rozvrh výučby

  1. Úvod do marketingu, marketing manažment
  2. Riadenie distribučnej spoločnosti – prednáška odborníka z praxe
  3. Trh s elektrinou a segmentácia trhu
  4. Stratégia výberu dodávateľa – prednáška odborníka z praxe
  5. Projektovanie a realizácia energetickej infraštruktúry – prednáška odborníka z praxe

Odporúčaná literatúra:

Herzka, P. a kolektív. :Ekonomika a manažment podniku, STU Bratislava 2010
Kotler, P., Keller, K. L.: Marketing Management, Prentice Hall 2011.
Majdúchová, H., Neumannova, A.: Podnik a podnikanie, Sprint dva, 2012