Študijný odbor: | Elektrotechnika |
Študijný program: | Elektroenergetika |
Rozsah: | 2 P |
Počet kreditov: | 6 |
Garantuje: | prof. Ing. Roman Cimbala, PhD. |
Prednáša: | prof. Ing. Roman Cimbala, PhD. |
Cvičí: | |
Podmieňujúce predmety: | – |
Hodnotenie a ukončenie: | klasifikovaný zápočet |
Priebežné hodnotenie: | Študent prospeje v PH a získa zápočet, keď splní podmienku získať min. 51% z 100%. |
Záverečné hodnotenie: | písomný test |
Cieľ predmetu: Cieľom predmetu sú otázky týkajúce sa vzťahov k zákazníkovi a klientovi, osvojenie manažérskych zručností, postupov, teórií a pojmov, riadenie a využívanie zdrojov, základné marketingové koncepcie a praktiky, správne plánovanie a efektívnosť organizácie v oblasti elektrotechniky a elektroenergetiky.
Stručná osnova predmetu:
- Manažment, vedenie a konflikt, hodnoty a zmeny
- Pracovná motivácia, štýly a techniky vedenia.
- Business Case.
- Organizačná kultúra a meniaci sa charakter organizácie, rozmanitosť v organizáciách elektroenergetiky.
- Finančný manažment v elektroenergetike.
- Marketingové pojmy a postupy, marketing a predaj.
- Tvorba marketingového plánu, segmentácia a liberalizácia trhu s elektrickou energiou.
- Komunikácia a zaangažovanosť, faktory vonkajšieho prostredia.
- Plánovanie a prognózovanie, riadenie vzťahu ku všetkým typom odberateľom elektrickej energie.
- Krízový manažment v energetických podnikoch
- Rizikový kapitál v energetických podnikoch
Časový rozvrh výučby
- Úvod do marketingu, marketing manažment
- Riadenie distribučnej spoločnosti – prednáška odborníka z praxe
- Trh s elektrinou a segmentácia trhu
- Stratégia výberu dodávateľa – prednáška odborníka z praxe
- Projektovanie a realizácia energetickej infraštruktúry – prednáška odborníka z praxe
Odporúčaná literatúra:
Herzka, P. a kolektív. :Ekonomika a manažment podniku, STU Bratislava 2010
Kotler, P., Keller, K. L.: Marketing Management, Prentice Hall 2011.
Majdúchová, H., Neumannova, A.: Podnik a podnikanie, Sprint dva, 2012